Почетак » Торте » Првомајска чоколадна торта са вишњама ( у покушају)

Првомајска чоколадна торта са вишњама ( у покушају)

1
67 9 15
Пре неколико месеци, тачније од када сам почела активно да посећујем блогове о храни и да пробам рецепте, „снимила“ сам ову чоколадну торту на Мајином блогу Cooks and Bakes и ево правим је већ целих шест месеци и никако да је завршим. 🙂 Шалим се, била је на списку за испробавање, иначе сам мало је рећи зависник од чоколаде, која ми задаје много мука око линије, такође ту су и вишње које иначе не смеју да буду у мањку у нашем замрзивачу, у току целе године.
У наслову, онај детаљ у загради, у покушају, односио се на изглед торте. Јако ми је криво јер није испала као оригинал, није зато што не знам да је направим исто тако, али мислим да у укусу не заостаје ни мало. Вероватно јер нисам била у својој кухињици, мислим јесте и та моја, али не она у којој проводим све време и где имам свега и свачега, уосталом као и свака домаћица-куварица, већ у викендици у којој нисмо били јако дуго па када спремаш нешто схватиш да немаш ово, оно и тако настају импровизације које резултују тиме да промене изглед нечега што спремаш. Али шта је ту је, знааам сада би мој Дракче казао, изговори, изговори, изговори… Мени је најважније да су гости били задовољни и да су је целу скоро смазали и док је дошло фотографисање на ред, остала је само четвртина од огромне торте која је била већег пречника него оригинал, целих 29 цм. 🙂
11
Састојци (са изменама у количинама јер сам правила торта у калупу пречника 29 цм)
оригинални рецепт

Кора:
9 беланаца
75 мл уља
200 гр сецканих ораха
200 гр шећера
200 гр чоколаде за кување
фил:
9 жуманаца
500 гр вишања
300 гр шећера
700 гр киселе павлаке (једна цела кантица такође имлекова)
2 кесице желатина
глазура:
250 гр слатке павлаке
250 гр чоколаде
спремање:
За кору истопити чоколаду у уљу и оставити да се прохлади. Умутити пенасто беланца са шећером, треба да буду чврста и сјајна. Прво додати чоколаду па онда орахе (оригинално треба да буду млевени, а пошто нисам имала чиме да их мељем ја сам их ставила у кесу и ситнила колико је могло оклагијом и зато су код мене „сецкани“). Калуп намазати маргарином и посути брашном и улити смесу за кору. Пече се прво десетак минута на 200 а после још 30 минута на 180 степени. Када је кора печена оставити је у калупу док се скроз не охлади. Пошто је мени неким чудом кора остала иста, тј није ништа нарасла није било шанси да је пресечем на пола јер је мекана и доста сочна. То је прва ствар која мења изглед оригинала. 🙂
За фил: вишње посути са 200 гр шећера и оставити да одстоје неко време да пусте сок. Затим их кувати, сок би требало да прими изглед ређег сирупа. Оставити их да се охладе до собне температуре. У међувремену жуманца пенасто умутити док не посветле са остатком шећера и кувати на пари десетак минута, тек толико да се термички обраде и почну да се згушњавају у крем. Такође оставити десетак минута да се охладе. У прохлађена жуманца додати пар кашика киселе павлаке и све изручити у остатак павлаке која се претходно благо умутила миксером на најслабијој брзини. Када се жуманца сједине са павлаком додати и вишње. У случају да има пуно сирупа одлити један део (код мене је то било око 100 мл вишка сирупа, вишње су биле вероватно јако сочне). Фил је доста редак, али зато је ту желатин који ће све то да згусне и држи под „контролом“. Размутити два желатина са 10 кашика хладне воде и оставити да набубри 5 минута. Затим га на слабој ватри истопити док се не растворе све грудвице, улити у фил. Знам и даље је ретко, али без бриге после пола сата већ креће да стеже. Пре филовања оставити фил који минут у фрижидер.
филовање: на тацну ставити, у мом случају само је једна, кору и око ње обруч калупа. Пошто је фил редак нисам хтела да ризикујем да ми исцури ( како је кренуло са кором) пре него што почне желатин да „ради“ ставила сам око коре односно са унутрачње стране обруча калупа папир за печење висине 15 цм. И тек онда улила масу и оставила преко ноћи да се стеже у фрижидеру.
глазура: загрејати павлаку до неких 80-90 степени, значи само што не проври и скинути са ватре. Прелити преко изломљене чоколаде. Оставити да топла павлака отопи чоколаду и онда мутити док се не добије глатка маса. Прелити један део преко фила и оставити у фрижидер на десет минута док не почне да стеже. Затим прелити и остатак и оставити тако све до служења. Глазура буде савршено глатка што код мене није случај као ни цео изглед торте, јер сам оставила после првог сипања глазуре дуже од 10 минута у фрижидеру а остатак ми се згуснуо и када сам прелила покварио се онај равни слој овим рустичним грбавим. Али пошто смо били у природи не би ни ишло да је све под конац и савршено глатко.

Пријатно!

Оставите одговор

