Почетак » Пецива и хлеб » Моја машћара

Моја машћара

Слика 9

Од када знам за себе знам и за баба Саветину машћару. Сећам се, нисмо могли да ишчекамо да је извади из рерне, онда не можеш да чекаш да се охлади, па тек борба око првог парчета! Свакако ја као најстарије унуче сам мислила да имам предност, али углавном није било тако, него, онај ко је бржи, добије прво. 
Уопште није под обавезним да се прави „на” масти. Mени je лепша са маргарином или путером, али ствар избора и укуса. Изворни, односно бабин рецепт за ово кисело тесто је са водом, класично, скоро хлебно. Али, ја сам га изменила уз помоћ Соњиног рецепта са блога Име хране. Она има сјајну путер погачу која се меси мешавином млека и јогурта, фантастична комбинација и на крају, се добија дивни мирис испеченог теста. Свакако да сам својој баби пренела новину коју сам увела у рецепт, али ту није било ни трунке сујете ни противљења, јер моја баба је једна савремена жена и отворена за сваку новину, a ако треба научиће нешто и од мене.  Овог пута правим „хладну“ , односно машћару из фрижидера. За „топлу” све је исто од састојака, само мора да кисне, пошто се умеси и пре стављања у рерну.
састојци:
1 кг брашна, тип 400 меко
250 мл млека
250 мл јогурта и 30-50 мл воде
40 гр свежег квасца (ако се пече одмах тј. истог дана) или 25 гр квасца (ако погача одмара у фрижидеру)
50 мл уља
3 кашичице соли ( правило: на сваки кг по три кашичице, са порастом количине брашна расте и количина соли, да не би тесто било бљутаво и без укуса)
380 гр маргарина, путера или масти
1,5 кашика шећера (за квасац)
2 јајета
и још једно за мазање пре печења
сусам, ким и црни сусам, ако имате (за посипање)

спремање:

Загреј млеко, јогурт и воду, до фазе код почиње да се згрушава. У млакој течности размути квасац са шећером и мало брашна. Остави да „надође”. У вангли за мешење просеј (ја то редовно заборавим да урадим, иако знам да је пожељно) брашно, додај со и помешај одмах са брашном пре додавања осталих састојака, онда додај уље и јаја. Додај надошли квасац и замеси глатко тесто, треба да се одваја (не лепи) од ванглице или даске за мешење. Тесто не треба да расте, одмараће целу ноћ у фрижидеру, већ се одмах дели на 4 дела.

Слика 1

фото 1
Е сад, ако се прави од веће количине брашна односно ако Вам треба вееелика машћара, дели се на више делова. Да буде јасније, сваки пар јуфки је једна плетеница, од прилике, када се уплете 45-50 цм дужине, е сад, ви удесите колико Вам треба плетеница да попуните плех или већ ако се погача прави за више од десеторо људи (моја количина покрива мање јешних десет особа).

Слика 2

фото 2
Сваки комад теста премеси и направи лоптице, само из практичног разлога, лакше је за развлачење. Сваку јуфку лагано развуци у облик правоугаоника, димензија 25-30 цм, са приближно 70 цм, тачније, што тање може, као за питу.

Слика 3

фото 3
Тиме се добија више листића по којима је и карактеристична машћара. Тако развучено тесто мажи изабраном масноћом, гледај да свака развучена јуфка буде намазана истом количином.

Слика 5Слика 6Слика 8Слика 9

фото 4
Најбоље у старту да се подели масноће на 4 једнака дела. Када је тесто намазано урољај га као палачинку и остави са стране да чека док не направиш и дуги део плетенице. Удеси плетеницу као на слици и ређај у замашћен (може и на папир за печење) плех како је воља, ја сам то урадила на овај начин. Пошто правим „хладну” машћару, плех са уплетеним тестом покриј фолијом и стави у фрижидер да одмара до јутра или до ког већ дела дана.
Нема страха да ће да „искипи”, зато иде пола квасца у односу на ону „топлу” машћару.

Савет

Било би пожељно да је тепсија мало дубља, да тесто има простора да расте у висину јер се покрива фолијом, да се не би осушила. Пре печења премажи улупаним хладним јајетом и поспи зрневљем по жељи, ја сам изабрала сусам бели, сусам црни и ким.

Хладну погачу стави у хладну рерну, да расте, како се греје пећница. Пече се на 175 степени ( уствари све зависи од рерне, ја сам рецимо скоро мењала грејач и сада немам појма где је која температура па све, углавном, сем лиснатог печем на средини точкића до цртице или мало преко  ), 60 минута. Пази само да се због јајета не деси да остане жива, брзо зна да потамни, а ако имате исти проблем као и ја, са рерном, када почне да тамни од горе, а нарасла је довољно, на брзину покријте алу. фолијом.

Пријатно од Маре!

 

Оставите одговор

